Barometr efektywności biznesowej Krok 1 z 10 10% Barometr efektywności biznesowej Barometr efektywności biznesowej to narzędzie, które bada 70 kluczowych czynników wzrostu przedsiębiorstwa i pozwala diagnozować obszary, które wymagają poprawy. W tej części testu odpowiesz na pytania dotyczące umiejętności operacyjnego zarządzania firmą, w tym: zarządzania zespołem i procesami. Wypełnienie testu zajmie Ci maksymalnie 15 minut. Pamiętaj o podaniu swojego adresu e-mail, abyś mógł otrzymać indywidualny raport z wynikami, dzięki któremu: dowiesz się, co decyduje o tempie wzrostu Twojej organizacji, zdobędziesz dane, które pozwolą Ci dokonywać trafniejszych wyborów strategicznych, zadbasz o rozwój w obszarach dotyczących sprawności operacyjnej, projektowania oferty wartości oraz procesów marketingowych i sprzedażowych, poznasz czynniki wzrostu swojej organizacji, dzięki czemu ukierunkujesz wysiłki na działania przynoszące efekty, będziesz mógł porównać swoje wyniki z wskaźnikami rozwoju aktualnych liderów rynku. Dziękujemy za Twoje zaufanie. Gratulujemy Ci zaangażowania i chęci samodoskonalenia. Powodzenia! zespół ICAN Institute i Ministerstwa Finansów Narzędzie diagnostyczne Barometr efektywności biznesowej powinno być wypełnione przez osobę zarządzającą firmę lub członka zespołu zarządzającego.M1. Jakie stanowisko zajmuje Pan/i w firmie?* Właściciel / Prezes/ Dyrektor zarządzający Członek zarządu Przedstawiciel Rady Nadzorczej EWALUACJA: efektywność modelu biznesowego i wsparcia operacyjnego w realizacji strategii firmy.P4. Proszę ocenić w jakim stopniu wskazana poniżej cecha opisuje efektywność modelu biznesowego Pana/i organizacji. Przy odpowiedzi proszę posłużyć się skalą 0-10, gdzie 0 oznacza, że cecha nie pasuje do naszej firmy, a 10, że zdecydowanie pasuje.*0 W ogóle nie pasuje12345678910 Zdecydowanie pasujePodejmowane w firmie strategiczne inicjatywy zazwyczaj przekraczają pożądane rezultaty.Nasza firma i jej produkty są chętnie polecane przez klientów.Posiadamy wysoką zdolność utrzymania obecnych klientów.Nasza firma skutecznie przyciąga i zatrzymuje utalentowanych pracowników.Posiadamy co najmniej jeden segment klientów, w którym firma osiąga lepsze wyniki niż konkurencja. ZARZĄDZANIE OFERTĄ WARTOŚCI: koncentruje się na umiejętności pozyskiwania wiedzy i przekuwaniu jej w działania budujące wartość dla klienta.P9. Proszę ocenić w jakim stopniu wskazana poniżej cecha opisuje sposób budowania oferty wartości w Pana/i organizacji. Przy odpowiedzi proszę posłużyć się skalą 0-10, gdzie 0 oznacza, że cecha nie pasuje do naszej firmy, a 10, że zdecydowanie pasuje.*0 W ogóle nie pasuje12345678910 Zdecydowanie pasujePosiadamy zdefiniowane segmenty klientów, na których koncentrujemy swoje działania.Posiadamy wyróżniającą nas propozycję wartości dla każdego strategicznego segmentu klientów.Regularnie tworzymy i testujemy innowacyjne pomysły na otwieranie nowych rynków i rozwijanie obecnych.Zidentyfikowane trendy i szanse rynkowe potrafimy skutecznie przekuć na zyskowne dla firmy działania. SPRZEDAŻ I MARKETING: opisują najlepsze praktyki stosowane w dostarczaniu wartości dla klienta. Obejmują metodykę, zasoby i procesy stosowane w zarządzaniu sprzedażą.P10. Proszę ocenić w jakim stopniu wskazana poniżej cecha opisuje sposób zarządzania kanałami dotarcia do klienta w Pana/i organizacji. Przy odpowiedzi proszę posłużyć się skalą 0-10, gdzie 0 oznacza, że cecha nie pasuje do naszej firmy, a 10, że zdecydowanie pasuje.*0 W ogóle nie pasuje12345678910 Zdecydowanie pasujeW podejmowanych działaniach sprzedażowych potrafimy precyzyjnie identyfikować szanse z największym potencjałem.Struktura naszych kanałów sprzedaży jest dostosowana do zachowań zakupowych najważniejszych segmentów klientów.Nasze kanały sprzedaży współdziałają i nie powielają swoich działań.Stale weryfikujemy i modyfikujemy metodologię sprzedaży w celu lepszego dostosowania jej do procesu decyzyjnego klientów.Stale analizujemy i poprawiamy procesy sprzedaży w celu zwiększenia efektywności działań.Zbieraną wiedzę o kliencie skutecznie przekładamy na działania zwiększające efektywność sprzedażową.Wykorzystywana przez nas metodologia szkoleń pozwala na efektywne wdrożenie i regularne podnoszenie efektywności handlowców.Na bieżąco monitorujemy kluczowe wskaźniki sprzedażowe zarówno na poziomie handlowców, jak i kanałów sprzedaży oraz segmentów klientów. ZASOBY: są rozumiane jako pracownicy, sprzęt, dostawcy i dostęp do środków umożliwiających rozwój firmy i realizację zadań zgodnych ze strategią.P11. Proszę ocenić w jakim stopniu wskazana poniżej cecha opisuje podejście do zarządzania zasobami w Pana/i organizacji. Przy odpowiedzi proszę posłużyć się skalą 0-10, gdzie 0 oznacza, że cecha nie pasuje do naszej firmy, a 10, że zdecydowanie pasuje.*0 W ogóle nie pasuje12345678910 Zdecydowanie pasujePosiadamy odpowiednie zasoby do realizacji strategicznych celów.Posiadamy wysoką zdolność pozyskiwania nowych zasobów do realizacji podejmowanych inicjatyw.Systematycznie szukamy i zatrudniamy najlepszych ludzi na wszystkich szczeblach i stanowiskach.Kompetencje i liczba pracowników są wystarczające do zapewnienia odpowiedniej jakości i realizacji celów.Posiadamy odpowiedniej jakości sprzęt i zaplecze techniczne, żeby realizować zakładane w strategii cele.Posiadamy dostęp do finansowania inwestycji (własne środki lub zewnętrzne), aby realizować cele, jakie sobie stawiamy.Mamy sieć lojalnych partnerów i dostawców, którzy umożliwiają nam budowanie i dostarczanie najwyższej wartości klientom. SPRAWNOŚĆ OPERACYJNA: ma na celu zapewnienie realizacji strategii, buduje środowisko które pozwala na optymalne wykorzystanie posiadanych zasobów w dostarczeniu wartości dla klienta.P12. Proszę ocenić w jakim stopniu wskazana poniżej cecha opisuje sprawność operacyjną w Pana/i organizacji. Przy odpowiedzi proszę posłużyć się skalą 0-10, gdzie 0 oznacza, że cecha nie pasuje do naszej firmy, a 10, że zdecydowanie pasuje.*0 W ogóle nie pasuje12345678910 Zdecydowanie pasujeW naszej firmie decyzje dotyczące wykorzystania szans rynkowych podejmowane są szybko, bez zbędnych dyskusji.Strategiczne decyzje szybko przekształcane są w zadania i wdrażane do realizacji.Pracownicy mają łatwy dostęp do informacji niezbędnych do efektywnego wykonywania zadań.Pracujemy projektowo, zachowując efektywną współpracę między działami.Procesy i procedury pozwalają w efektywny sposób wykorzystać zasoby i umiejętności firmy w realizacji celów strategicznych.Struktura organizacyjna i procesy pomagają w dostarczaniu najwyższej jakości produktów przy możliwie najniższych kosztach.Szybko i elastycznie adaptujemy procesy, zasoby i struktury do zachodzących zmian rynkowych.Rozwiązania IT zaprojektowane są tak, by wspierać realizację celów i zadań na wszystkich poziomach organizacji.Rozwój innowacyjności wspierany jest przez jasno określone procesy umożliwiające pracownikom zgłaszanie, weryfikację i wdrażanie nowych pomysłów. METRYCZKAM1. W jakiej branży działa Pana/i przedsiębiorstwo?* Branża handlowa Branża produkcyjna Branża usługowa M2. W jakim sektorze PKD działa Pana/i firma?* Rolnictwo, łowiectwo i leśnictwo Rybactwo Górnictwo Przetwórstwo przemysłowe Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz, wodę Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów samochodowych, motocykli oraz artykułów użytku osobistego i domowego Hotele i restauracje Transport, gospodarka magazynowa i łączność Pośrednictwo finansowe Obsługa nieruchomości, wynajem i usługi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej Administracja publiczna i obrona narodowa; obowiązkowe ubezpieczenia społeczne i powszechne ubezpieczenie zdrowotne Edukacja Opieka zdrowotna i pomoc społeczna Działalność usługowa komunalna, społeczna i indywidualna Pozostałe usługi M3. Proszę podać, jaki jest udział kapitału polskiego w Pana/i organizacji* 0% 1-33% 34-66% 67-99% 100% M4. Kto jest bezpośrednim odbiorcą Państwa oferty?* Jedynie klienci indywidualni Głównie klienci indywidualni Zarówno klienci indywidualni jak i firmy/ instytucje Głównie firmy/ instytucje Jedynie firmy/ instytucje M5. Proszę podać w jakiej fazie rozwoju znajduje się rynek/kategoria gdzie rozwija się Pana/i firma?* Faza tworzenia, powstawania rynku. Duże nakłady na poszukiwanie i edukację klientów. Faza dynamicznego wzrostu i rozprzestrzenianie się rynku. Duży potencjalny popyt, mała konkurencja. Faza dojrzałości, nasycenia i stagnacji rynku. W miarę stały popyt, rosnące koszty walki konkurencyjnej. Faza schyłku rynku. Stały spadek popytu, coraz więcej firm świadomie wychodzących z rynku. M8. Proszę określić, jaki jest model rozwoju firmy.* Organiczny, w oparciu o posiadane kompetencje i zasoby Poprzez fuzje i przejęcia Głównie organiczny, czasami poprzez fuzje i przejęcia M9.Proszę wskazać, który opis najlepiej pasuje do Pana/i organizacji.* Lider rynkowy Jeden z kluczowych graczy Jeden z wielu graczy Jeden z mniejszych graczy M10. Ile osób pracuje w Pana/i firmie?*Please enter a number from 1 to 100000.M11. W jakim przedziale mieści się roczny przychód Pana/i firmy?* Poniżej 2mln zł 2,1-5mln zł 5,1-10 mln zł 10,1-50 mln zł 50,1-100 mln zł 100,1-500 mln zł 500,1- 1000 mln zł 1,1 -5 mld zł Pow. 5 mld zł Jak wyglądała zmiana poziomu Państwa sprzedaży i zysków w kolejnych latach?*SpadekWzrost o 1-5%Wzrost o 6-10%Wzrost o 11-20%Wzrost o 21-30%Wzrost powyżej 31%Odmowa/nie wiem2016 - Sprzedaż2016 - ZyskiJak wyglądała zmiana poziomu Państwa sprzedaży i zysków w kolejnych latach?*SpadekWzrost o 1-5%Wzrost o 6-10%Wzrost o 11-20%Wzrost o 21-30%Wzrost powyżej 31%Odmowa/nie wiem2017 - Sprzedaż2017 - ZyskiJak wyglądała zmiana poziomu Państwa sprzedaży i zysków w kolejnych latach?*SpadekWzrost o 1-5%Wzrost o 6-10%Wzrost o 11-20%Wzrost o 21-30%Wzrost powyżej 31%Odmowa/nie wiem2018 - Sprzedaż2018 - Zyski Email* * Chcę wziąć udział w badaniu i akceptuję jego regulamin Informacje o regulaminie ZOBACZ WIĘCEJ → Administratorem danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem formularza badania jest ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie („ICAN”), z siedzibą przy al. Niepodległości 18, 02-653 Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000263445, NIP: 5851072522, numer REGON: 190477387, tel.: 22 11 33 444, 22 250 11 44, e-mail: infolinia@ican.pl. Dane przetwarzane są przez Administratora w celu zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usługi polegającej na przeprowadzeniu badania przez ICAN (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie danych na formularzu jest niezbędne w celu przeprowadzenia badania przez ICAN. Mają Państwo m.in. prawo dostępu i otrzymania kopii swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich ilości oraz prawo do wniesienia skargi do Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej informacji w naszej polityce prywatności: www.ican.pl/prywatnosc. Więcej » * Pytania oznaczone gwiazdką są wymagane